S2000
Automobilka Honda je pověstná svými vysokootáčkovými motory, ale že do sériové výroby pustí něco takového jsem nečekal. Pokud pominu špičkovou konstrukci kabrioletu S2000 a zaměřím se v tuto chvíli jen na motor, musím vzdát holt japonským konstruktérům, kteří odvedli opravdu mistrovské dílo. Dokázali z dvoulitrového objemu dostat bez přeplňování neuvěřitelných 177 kW (240 k) výkonu při 8300 ot/min a také vysoký točivý moment 208 Nm/7500 ot/min (obvyklá hodnota pro "běžné" dvoulitry je 180-190 Nm). Tímto počinem dosáhli konstruktéři litrového výkonu 88 kW/l, což je rekordní hodnota mezi nepřeplňovanými motory u sériově vyráběného vozu
¨
V 5850 otáčkách totiž dochází k "přepnutí" VTEC systému na delší zdvih ventilu a jeho delší otevření, čímž je vše přichystáno pro dosažení maximálního výkonu. Od cca 7000 otáček síla motoru brutálně stoupne a podstatně se zvýší zrychlení vozu. Toto neustává až k 9000 otáčkám. V té chvíli se již zvuk motoru proměňuje v nefalšovaný řev. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá S2000 za pouhých 6,2 s (!) Špičkové technologie použité na tomto motoru zajišťují kromě výkonu i velmi nízké tření, takže výsledná spotřeba je, řekl bych, nízká. V testu spotřeboval tento kabriolet rozumných 11,5 l/100 km.
Interiér působí spartánsky, ale při bližším ohledání nechybí klimatizace, el. ovládání oken i plátěné střechy, atd. Kožená sportovní sedadla výborně drží tělo, ale lidé silnějších postav by se do nich asi nevešli. Přes minimální možnost seřízení (sedadla jen podélně, volant vůbec) je posez prakticky ideální. Sedí se nízko, ale přehled o okolí vozidla je dobrý. Osa volantu je prakticky vodorovná. Pozornost zaslouží velký display, který nahrazuje veškeré "budíky". Výborné je především zobrazení otáček motoru, které je realizováno dlouhým grafem přes celou jeho šíři. Je tedy možno i při sportovní jízdě, kdy má řidič plno práce se zvládnutím vozu, přesně kontrolovat otáčky motoru. Drobností a spíše libůstkou je startování pomocí tlačítka na levé straně přístrojové desky.