NSX

Honda NSX je sportovní automobil, který byl určen především pro americký trh, kde byla tato Honda dost úspěšná a oblíbená. Díky výkonnému a točivému motoru poskytovala skutečné sportovní zážitky. V Česku je tento model málokdy k vidění. K dispozici byla také verze s označením NSX-T s odnímatelným střešním panelem.Na finálním nastavení vozu se podílel sám Ayrton Senna
 

Technické údaje

 

Obecné informace:
Model auta: Honda NSX-R
Značka auta Honda
Rok výroby auta 1995
Kategorie auta Luxusní auto/velké
Země výroby auta Japonsko
Typ karoserie auta Kupé
Poháněná kola Pohon zadních kol
 
Rozměry/objemy:
Délka auta: 4410 mm
Šířka auta 1820 mm
Výška auta 1180 mm
Zavazadlový prostor auta 154 l
Prostor pro cestující 4440 l
Rozvor auta 2540 mm
Minimální průměr otáčení 12 mm
Počet sedadel 2
Počet dveří 2
Provozní hmotnost 1380 kg
Motor/palivo:
Zdvihový objem 2977 cm3
Typ motoru V6-ti valcový
Umístění motoru Uprostřed
Komprese 10.2:1
Objem nádrže 70 l
Rychlost / zrychlení / výkon:
Max. rychlost 257 km/h
Zrychlení 0-50 mil/h 3.7 s
Zrychlení 0-60 mil/h 4.8 s
Maximální výkon 211.7894 kW 7300 ot (283.9 l.s.)
Poměr výkon / váha 0.1534522 kW/kg
Maximální točivý moment 294 Nm/ 5400 ot
Brzdy, chladicí systém, převodovka:
Přední brzdy Diskové, chlazené vzduchem
Zadní brzdy Diskové, chlazené vzduchem
Detaily brzd Systém ABS
Převodovka Manuální 5-rychlostní
Chladicí systém Chladící kapalina
Transmise Manuální 5-rychlostní
Jíné údaje:
Přední pneumatiky 195/55-R15
Zadní pneumatiky 195/55-R15

První celokaroserie z hliníku

Hliník místo oceli ušetřil v případě karoserie údajně 200 kg. Celohliníkovou konstrukcí se mohl pochlubit také atmosféricky plněný třílitrový šestiválec (201 kW/274 k) vybavený systémem variabilního časování a zdvihu ventilů VTEC.

Sportovní charakter výrazně krátkozdvihového motoru s titanovými ojnicemi (další světové prvenství vedle hliníkové karoserie) dávalo jasně najevo červené pole začínající od 8000 min-1 (k přerušení dodávky paliva docházelo při 8300 min-1). Navzdory tomu se jednalo o velmi spolehlivý automobil, s nímž bylo možné bez problémů jezdit v každodenním provozu Více na: https://www.autorevue.cz/honda-nsx-japonske-ferrari#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

Bez zásadního faceliftu ovšem Honda NSX vydržela až do roku 2002, kdy byly výklopné přední světlomety nahrazeny pevnými xenonovými světlomety. Ve stejném roce se na japonský trh vrátila druhá generace sportovní edice NSX-R s hmotností 1270 kg a motorem V6 3,2 litru vyladěným oficiálně na 206 kW (280 k).

Více na: https://www.autorevue.cz/honda-nsx-japonske-ferrari#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink