NSX
Honda NSX je sportovní automobil, který byl určen především pro americký trh, kde byla tato Honda dost úspěšná a oblíbená. Díky výkonnému a točivému motoru poskytovala skutečné sportovní zážitky. V Česku je tento model málokdy k vidění. K dispozici byla také verze s označením NSX-T s odnímatelným střešním panelem.Na finálním nastavení vozu se podílel sám Ayrton Senna
Technické údaje
Obecné informace: | |
Model auta: | Honda NSX-R |
Značka auta | Honda |
Rok výroby auta | 1995 |
Kategorie auta | Luxusní auto/velké |
Země výroby auta | Japonsko |
Typ karoserie auta | Kupé |
Poháněná kola | Pohon zadních kol |
Rozměry/objemy: | |
Délka auta: | 4410 mm |
Šířka auta | 1820 mm |
Výška auta | 1180 mm |
Zavazadlový prostor auta | 154 l |
Prostor pro cestující | 4440 l |
Rozvor auta | 2540 mm |
Minimální průměr otáčení | 12 mm |
Počet sedadel | 2 |
Počet dveří | 2 |
Provozní hmotnost | 1380 kg |
Motor/palivo: | |
Zdvihový objem | 2977 cm3 |
Typ motoru | V6-ti valcový |
Umístění motoru | Uprostřed |
Komprese | 10.2:1 |
Objem nádrže | 70 l |
Rychlost / zrychlení / výkon: | |
Max. rychlost | 257 km/h |
Zrychlení 0-50 mil/h | 3.7 s |
Zrychlení 0-60 mil/h | 4.8 s |
Maximální výkon | 211.7894 kW 7300 ot (283.9 l.s.) |
Poměr výkon / váha | 0.1534522 kW/kg |
Maximální točivý moment | 294 Nm/ 5400 ot |
Brzdy, chladicí systém, převodovka: | |
Přední brzdy | Diskové, chlazené vzduchem |
Zadní brzdy | Diskové, chlazené vzduchem |
Detaily brzd | Systém ABS |
Převodovka | Manuální 5-rychlostní |
Chladicí systém | Chladící kapalina |
Transmise | Manuální 5-rychlostní |
Jíné údaje: | |
Přední pneumatiky | 195/55-R15 |
Zadní pneumatiky | 195/55-R15 |
První celokaroserie z hliníku
Hliník místo oceli ušetřil v případě karoserie údajně 200 kg. Celohliníkovou konstrukcí se mohl pochlubit také atmosféricky plněný třílitrový šestiválec (201 kW/274 k) vybavený systémem variabilního časování a zdvihu ventilů VTEC.
Sportovní charakter výrazně krátkozdvihového motoru s titanovými ojnicemi (další světové prvenství vedle hliníkové karoserie) dávalo jasně najevo červené pole začínající od 8000 min-1 (k přerušení dodávky paliva docházelo při 8300 min-1). Navzdory tomu se jednalo o velmi spolehlivý automobil, s nímž bylo možné bez problémů jezdit v každodenním provozu Více na: https://www.autorevue.cz/honda-nsx-japonske-ferrari#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink
Bez zásadního faceliftu ovšem Honda NSX vydržela až do roku 2002, kdy byly výklopné přední světlomety nahrazeny pevnými xenonovými světlomety. Ve stejném roce se na japonský trh vrátila druhá generace sportovní edice NSX-R s hmotností 1270 kg a motorem V6 3,2 litru vyladěným oficiálně na 206 kW (280 k).
Více na: https://www.autorevue.cz/honda-nsx-japonske-ferrari#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink