Integra

Konstrukcí, zpevněným podvozkem, omezovačem na 9 tisících a závodním zvukem je Integra destilátem toho nejlepšího ze subkultury Type-R.

Středobodem všech modelů Type-R je motor, který je u Integry z celé série malých vysokootáčkových VTECů pravděpodobně ten nejlepší. Přes svůj skromný objem osmnácti set kubíků dosahuje díky vrozené točivosti při osmi tisících otáčkách výkonu 190 koní, ale skoro stejně vysoko se musíte vydat i pro maximum točivého momentu (178 Nm ve 7300 ot). S omezovačem v devíti tisících to byl ve své době absolutně nejtočivější motor na světě a zvuk, který v těchto výškách vydává, není nepodobný Formuli 1. Agresivnější vačka VTECu zasahuje v pěti a půl tisících a výstup k maximu je pak už téměř nezastavitelný. Pro minimální odpor má škrtící klapka zvětšený průměr a v hlavě jsou i větší ventily, avšak s velmi tenkými dříky, aby zůstaly co nejlehčí. Hliníkové písty jsou kované a Honda si na všem nechala tak záležet, že motor montovala ručně tempem pětadvaceti jednotek denně.

Integra Type-R je jedno z mála vzácných aut, které se dostaly na veřejnost v téměř soutěžní podobě, do které jí chybí už jen vnitřní rám. Na sto procent funguje jen při plné zátěži v červeném poli, ale můžete jí tam bez obav držet celý den. Bezpečně to snáší se spolehlivostí všech ostatních aut od Hondy, což je také jedna z jejích největších deviz.

 

 

 

Naměřené hodnoty  
0-100 km/h (s) 6,7
Motor  
Konstrukce řadový čtyřválec, 1797 cm3, dohc
Zdvihový objem (cm3) 1797
Výkon a spotřeba  
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 190 koní (140 kW) při 8000 ot/min
Točivý moment (Nm) 178 Nm při 7300 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h) 230
Spotřeba paliva (l/100 km) město 12,1/mimo město 6,9/kombinovaná 8,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti  
Provozní hmotnost (kg) 1090
Zavazadlový prostor (l) 0.1
Ceny  
Základní cena modelu dnes cca. 350 – 400 000 Kč