Historie
1906
Ve vesnici Komyo, nedaleko města Hamamatsu se jako prvorozený syn narodil buducí zakladatel společnosti Soichiro Honda. Otec Gihei byl kovářem a matka Mika tkadlenou.
1914
Ve svých sedmi letech spatřil malý Soichiro na vlastní oči poprvé v životě automobil.
1924
Soichiro Honda startuje vlastní úspěšnou závodní dráhu. Jako spolujezdec mechanik je členem výtězné posádky národního mistrovství v automobilových závodech. V pozdějších letech tento šampionát sám vyhrává.
1928
Ve svých 21 letech zakládá Soichiro Honda první vlastní autoopravnu Art Shokai v městě Hamamatsu.
1931
Mimo provozování autoopravny, Soichiro Honda závodí a získává první úspěchy jako konstruktér. V roce 1931 na národním průmyslovém veletrhu představuje litá kola své výroby.
1946
Soichiro Honda kupuje z armádního výprodeje dvoutaktní motory o obsahu 50ccm, které byly původně určené do generátorů vyrabějících elektřinu pro radiostanice a jiné telekomunikační zařízení. Následně zakládá vývojové technické centrum " Honda Technicla Research Instititute" zabývající se vývojem a výrobou motokol
1959
Založena první zahraniční pobočka " American Honda Motor CO. Ltd.v USA
1960
Založeno nezávislé výzkumné a vývojové centrum společnosti Honda RaD Co.LTD
1962
Představení prvních automobilů značky Honda modelů S360 a T360
1962
Dokončena výstavba prvního závodního okruhu značky Honda v japonské Suzuce.
1965
První vítězství v zívodech F1 při GP Mexika.
1967
Představení mini-vozidla s předním náhonem N360. Tento model je až do roku 1970 nejprodávanějším vozidlem na Japonském trhu.
1967
1971
Představení motoru CVCC s řízeným spalováním paliva ve dvou dávkách. Tento motor jako první na světě plnil přísné emisní normy státu USA - Kalifornie pro rok 1975.
1972
Představení první generace modelu Civic
1976
Představení první generace modelu Accord
1978
Založení hlavního logistického centra pro Evropu společnosti "Honda Europe N.V." v Belgickém Gentu.
1986
Vzniká dceřiná značka Acura pro prodej sportovních a luxusních vozidel na Severoamerickém trhu.
1987
Model Prelude je prvním sériově vyráběným osobní automobilem na světě s oběma řiditelnými nápravami.
1988
Představen motor VTEC s proměnlivým časováním a zdvihem ventilů
1990
Na trh uveden sportovní model NSX, jedná se o první japonský automobil s hliníkovou karoserii.
1993
Vznik společnosti Honda Česká republika spol.s r.o.
1997
Kumulativní motocyklová výroba dosahuje počtu 100 milionů kusů.
1997
Honda otevírá druhý závodní okruh Twin Ring Motegi.
2001
Honda dosahuje 500 vítězství na světových velkých cenách v závodech motocyklů Moto GP
2010
Na trh uveden první sportovní hybridní automobil Honda CR-Z.
2012
Společnost Honda jako první na světě vyvinula technologii schopnou rozpoznat riziko dopravní zácpy a tomuto riziku předcházet
2013
Bezpečnostní systém City-Brake Active System pro aktivní brzdění v městském provozu. Laserový radar rozpozná hrozící nehodu a upozorní řidiče na nebezpečí zvukovým a vizuálním signálem. Pokud řidič nereaguje a nezpomalí, začne systém sám brzdit.